קורס מיינדפולנס להפגת מתחים בזמן קורונה

בימים אלו של בידוד ומשבר כלל עולמי , חשוב שנדע כיצד להתמודד עם המתחים השונים,
הפחדים והמצוקות שעולות. כיצד לא לתת לרגשות קשים לשלוט בנו. 
תרגול של מיינדפולנס תומך ביכולת שלנו להיות יציבים, ממוקדים בהווה, ומחוברים לתבונה
הטבעית של הלב.  במהלך התרגול אנו לומדים כיצד לפגוש רגעי מתח בחיים, מתוך בטחון פנימי ושקט נפשי.
לכן, כדרך לתמוך בכולם בתקופה מורכבת זאת בחרנו להציע לכם קורס מיינדפולנס דיגיטלי שפתוח וחופשי לכולם  כדי לעזור ולתמוך בכל מי שזקוק לכך בעת זאת. 
בקורס הושקעו שעות עבודה רבות, וההוראה היא הפרנסה העיקרית של המורים.  נודה לכם על תמיכתם  בפרויקט ובמורים דרך מתן "דאנה" (נדיבות הלב) .

 

 

הקורס כולל: 

  • 8 שבועות של קורס אינטרנטי עם סרטונים וחומר כתוב ללמידה שאפשר להתחיל מתי שרוצים וללמוד בקצב האישי שלכם 
  • מדיטציות מונחות שהוקלטו על ידי מיטב המורים בארץ 
  • תרגולי מיינדפול – יוגה יעודיים לקורס זה
  • חוברת לתרגול יומיומי
  • תכני העשרה בלייב עם צוות מורים ותיק ומנוסה- שימו לב השיעורים בלייב אינם לפי סדר הלימוד של הקורס 

מפגשים בלייב

ימי שלישי 10:00 -11:00

ערן הרפז
תרגול מדיטציה עם שיעור מיינדפולנס  בנושא משתנה עם  זמן לשאלות ותשובות 

ימי חמישי ב- 10:15

שי בכר מסאלה 
מיינדפול יוגה – תרגולי יוגה לטיפוח המודעות בתנועה ומדיטציה שקטה

ימי שישי 12:00 – 13:30

מיכל גורל
מפגש מבוא לקורס : הכרות עם עם המיינדפולנס, כולל רקע מדעי ופסיכולוגי 

ימי שישי  14:00 – 15:00

מיכל גורל
שיעור ותרגול מיינדפולנס בדגש על הפסיכולוגיה הבודהיסטית, עם זמן לשאלות ותשובות

מורים לדהרמה מדיטציה ומיינדפולנס

מנחת הקורס: מיכל גורל וצוות מורים אורחים 

מיכל גורל
סטיבן פולדר
לילה קמחי
Sandia
סנדיה בר קמה
Tomas
כריסטופר טיטמוס
ערן הרפז
Shy
שי בכר מסאללה

מיינדפולנס ומחקר

מה תלמדו בקורס?

שבוע ראשון

תקבלו סריקה של הקורס ובסיס למה זה מיינדפולנס.  תלמדו את הבסיס התאורטי לחיבור גוף נפש וכיצד ליישם את זה בחיים. נכיר ונחווה את המדיטציות: תשומת לב לאכילה, תשומת לב לנשימה, וסריקת גוף – עם דגש על נוכחות מלאה בתוך החיים ברגע הזה. 

שבוע שני

האופן שבו אנו תופסים את המציאות – מה שאנו רואים ומה שאנו לא רואים משפיע במידה רבה על התגובות שלנו.  במהלך שבוע זה אנו נשים לב לתפיסות, הנחות מוצא, והאופן שבו אנו מתייחסים למציאות סביבנו.  נשים לב שדרך חיבור לגוף אפשר להעמיק את תשומת הלב שלנו למה שקורה, וכך דרך תרגול סריקת הגוף לטפח מודעות לאופן שבו אנו מגיבים ברגעים מלחיצים. 
כאשר אנו לומדים לעצור, לשים לב למה שקורה בתוכנו, ולאופן שבו אנו תופסים ומגיבים למציאות – יש לנו גם יותר יכולת בחירה לעשות משהו אחרת. 

שבוע שלישי

האופן שבו אנו תופסים את המציאות – מה שאנו רואים ומה שאנו לא רואים משפיע במידה רבה על התגובות שלנו.  במהלך שבוע זה אנו נשים לב לתפיסות, הנחות מוצא, והאופן שבו אנו מתייחסים למציאות סביבנו.  נשים לב שדרך חיבור לגוף אפשר להעמיק את תשומת הלב שלנו למה שקורה, וכך דרך תרגול סריקת הגוף לטפח מודעות לאופן שבו אנו מגיבים ברגעים מלחיצים. 
כאשר אנו לומדים לעצור, לשים לב למה שקורה בתוכנו, ולאופן שבו אנו תופסים ומגיבים למציאות – יש לנו גם יותר יכולת בחירה לעשות משהו אחרת. 

שבוע רביעי

בשבוע הרביעי אנו לומדים להעמיק את המיקוד  וריכוז, להיפתח לכל החוויות , ולאפשר לתשומת הלב שלנו להיות יותר גמישה.  אנו נלמד על המנגנונים הפסיכולוגים ופיזיולוגים שמניעים את התגובות שלנו למתח, ונחווה כלים שמבוססים על המיינדפולנס שיעזרו לנו להגיב באופן חיובי לסיטואציות שונות. 

שבוע חמישי

נשים לב לאופן שבו אנו תקועים בדפוסים לא מיטיבים, וכיצד ניתן להרפות מהם דרך מודעות ונוכחות. בנוסף נלמד כיצד לעבוד עם קשיים כשאנו חווים כאב פיזי, רגש כואב, מצד מורכב, דרך זה שנביא תשומת לב לחקירה של האופן שבו התגובתיות שלנו משפיעה על התפיסה ופעולות שלנו. 

שבוע שישי

בשבוע זה נשים לב לתפיסות ואמונות שלנו, נלמד כיצד לשחרר אותן,  וכיצד לחזור למצב מאוזן לאחר סיטואציה שיש בה מתח. נלמד אסטרטגיות שיעזרו לנו להרחיב   

שבוע שביעי

בשבוע זה נבדוק כיצד להרחיב את המודעות לחיי היום יום.  אנו נחקור כיצד לשלב את תרגול המיינדפולנס בתוך החיים מתוך מודעות ונוכחות לא שיפוטיות.  נבדוק מה יכול לתמוך בתרגול יום יומי לאורך זמן , ואיזה תרגול יתמוך בנו. 

שבוע שמיני

מפגש מסכם שבו נעבור על כל מה שנלמד בקורס.  נכיר דרכים נוספות לתרגול  ותמיכה מתוך התבוננות גם על מה שלמדנו, וגם על מה שרלוונטי להמשך החיים. 

סגירת תפריט

הרשמה לשידור לייב

קישור לזום

תודה שנרשמת

תודה שנרשמת למפגש שלנו.
מצורף לינק לכניסה דרך אפליקציית זום:

קישור לזום