משלום פנימי לשלום חיצוני

ספרית VOD פתוחה לחברי תודעה בריאה.

להתחברות או הרשמה לחצו כאן

על ההרצאה

אנו חיים בתקופה מתמשכת של אי וודאות ואי שקט. אנשים חסרים ומחפשים “מורה נבוכים” שיתן דרך וכיוון מול התפוררות דפוסים תרבותיים ומבנים חברתיים כמו: זוגיות, מבנה משפחה, הורות, קריירה ומערכות יחסים.
עם וירוס הקורונה מתערערים עוד יותר היסודות שעליהם אנו נשענים בהתמודדות עם אתגרי החיים.

ההתמקדות מחברת אותנו לכח פנימי המאפשר לנו ליצור איים של שקט, של בטחון ושל צמיחה בתוכנו ומסביבנו. לקחת רגע ולעצור בשטף ההתרחשויות המציף אותנו, להביא תשומת לב עמוקה לתחושות גוף ייחודיות, ומתוך כך לעשות צעד משמעותי קדימה.
בתהליך זה האדם חווה סדרה של תפניות פנימיות מפתיעות המובילה לצעדים משמעותיים ולהחלטות מדויקות. נוצרת רווחה פיזית ורגשית ועימה גם תחושת חיות, חופש ויציבות פנימית מול זמנים משתנים.
כשהתחושה המורגשת הופכת לטבע שני ולאורח חיים, היא משחררת אותנו ממניפולציה של סמכות חיצונית חברתית, תרבותית, דתית ומגדרית. היא אף משחררת את האדם מהעריצות הפנימית של הלקאה עצמית, אשמה ובושה. שחרור זה פותח עולם חדש של בחירה וכיוון עם מצפן פנימי ייחודי ומדויק.
ג’נדלין אכן צפה וחזה כיצד נהיה עדים לתהליך של התקדמות בטבע האדם ונוכל לחיות זה בצד זה ללא מבנים חברתיים נוקשים וללא כפיה חברתית.
“אם נקבל את עצמנו ואת זולתנו כמעצבי צורות, לא נצטרך עוד לכפות צורות לא על עצמנו ולא על זולתנו” (יוג’ין ג’נדלין, 1996, עמ’ 159).

משתתפי הפנאל

אן וויזר קורנל:

במסגרת לימודי הדוקטורט שלה באוניברסיטת שיקגו, היא פגשה את יוג’ין ג’נדלין ונשבתה בתהליך ההתמקדות מאז שנת 1972.  קורנל היא אחת המורות המובילות בעולם בתוכנית הסמכה של התמקדות.  היא למדה ברחבי העולם ובמסגרת זו גם בקרה בארץ מספר פעמים.  בתקופה זו היא מציעה שפע של וובינרס וקורסים בהתמקדות און ליין.  היא כתבה ארבע ספרים בנושא של התמקדות בהדגש הגישה שלה:  Inner Relationship Focusing

פטרישיה אומידיין

סיימה בברקלי, קליפורניה את לימודי הדוקטוראט שלה באנתרופולוגיה רפואית בשנת 1992. היא עבדה באפגניסטן ובפקיסטן בתקופת המלחמה מול הטאליבן, ובתקופה זו היא הובילה מחקר בפיתוח תוכניות התערבות בטראומה קהילתית. היא הטמיעה בהתערבות  לפיתוח חוסן את תהליך ההתמקדות ומיומנויות אחרות. היא למדה את התוכנית ב 13 מדינות באסיה, אפריקה, אירופה וצפון אמריקה. היום היא שותפה ביצירת תנועה עולמית להתמקדות קהילתית בריאה הנקרא :  Focusing Initiative International

רנה ווגלרס

רנה הוא מורה להתמקדות המלמד בעולם התמקדות עם ילדים.   במסגרת זו הוא מלמד הורים, תירפיסטים, מורים וצוותים חינוכיים אחרים איך להיות עם ילדים בתקשורת התמקדותית עם דגש  על העולם הלא וורבלי. הוא עובד עם ילדים מעל 12 שנה ומתמחה בעבודה עם ילדים עם טראומה, קשב וריכוז ובעיות התקשרות.  הוא למד תרפיה באמנות, טיפול פסיכיטרי והובלת קבוצות כחלק מעבודה סוציאלית. הוא מורה המביא עמו נסיון רב, השראה ושמחת חיים לעבודה.

על המנחה:

ד”ר עצמאות פרלשטיין, פסיכולוגית קלינית מזה 35 שנה, מטפלת פרטנית, זוגית ומשפחתית. היא אומנה והוסמכה על ידי ד”ר יוג’ין ג’נדלין והביאה את התהליך לראשונה לישראל. היא מתרגלת ומשלבת מיינדפולנס והתמקדות כאורח חיים ביום יום ובמסגרת עבודתה. כבוגרת מכון וינגייט, ד”ר פרלשטיין מביאה חיבור מרתק בין גוף ונפש לעבודתה הקלינית.

תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך

It seems we can't find what you're looking for.
It seems we can't find what you're looking for.

משלום פנימי לשלום חיצוני

תודה שבחרת להצטרף לרשימת התפוצה אנה מלא/י את המייל שלך כאן:

כתוב את הכותרת כאן

ראשון בבוקר

בועז עמיחי

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.