fbpx

למה (שוב) אכלתי יותר מדי – מעבר מאכילה רגשית לתזונה מודעת

ספרית VOD פתוחה לחברי תודעה בריאה.

להתחברות או הרשמה לחצו כאן

ערן ירוחם

יוצא שכבר כמעט 30 שנה אני כרוך בעולם הגסטרונומי, והוא בי.. אני שף, מורה לבישול, יועץ גסטרונומי, מטפל באכילה רגשית ומנחה מיינדפולנס ( לא תמיד בסדר הזה..) אחד משורשי הגסטרונומים העמוקים יותר יונק מהמטבח התאילנדי, שם גרתי תקופה וניהלתי מסעדה קטנה בתחילת דרכי בבישול. שם גם חוויתי את ראשית הצמחונות שלי, כשסיבובי בשווקים הפגישו אותי בצורה הישירה של צרכנות מן החי. Kin je בתאילנדית, פרושו אוכל צמחוני, או לאכול מזון צמחוני, וזו אמירה שנאמרת גם עם קונוטציה נזירית ברחוב התאילנדי. לא תמיד קל למצוא אוכל צמחוני מגוון בין שלל דוכני המזון הנוהגים להגיש מנות המערבות בשר או חומרי גלם נילווים ( רטבים, שומן, ותוספות למנה) השעונים על עולם החי.

על ההרצאה

יוצא לך לאכול כדי להתנחם? להפיג שעמום? להפחית לחץ?
לראות את חבילת השוקולד מצטמצמת, ולא להצליח להפסיק?
לאכול כדי להימנע מרגש לא נעים? או כי האוכל פשוט שם…?

אכילה רגשית הינה תופעה אנושית רחבה. היא חוצה תרבויות, מגדר, וגיל. זו אינה אכילה הנובעת מרעב, כלומר: אכילה בריאה שמגיבה למנגנוני הרעב והשובע הטבעיים. זוהי אכילה שמטרתה לווסת מצבים רגשיים לא נעימים, לעיתים קשים. אכילה רגשית לאורך זמן, משבשת את זיהוי תחושות הרעב והשובע הטבעיות, מעלה את משקל הגוף, ומכבידה בהחלט גם על הנפש.

אכילה רגשית נתפסת כיום כסוג של התמכרות. בשונה מהתמכרויות מוכרות אחרות לחומרים שונים (למשל אלכוהול, סמים ותרופות) או להתנהגויות (צפייה ומשחק ב”מסכים”, עבודה, ספורט) שאין לנו באמת צורך קיומי בהכנסתם אלינו לגוף/תודעה, אוכל- אנחנו חייבים לצרוך… לכן התמכרות זו נחשבת גם לקשה ומורכבת להתמודדות.
בסדנא זו אנסה לשפוך קצת אור על המעגלים הפסיכו-פיזיים המניעים את ההרגל הזה שנקרא אכילה רגשית, ואתן כמה “קצוות חוטים” של פתרונות ואפשרויות להניע תהליך של שינוי.

 

שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter

תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך

למה (שוב) אכלתי יותר מדי – מעבר מאכילה רגשית לתזונה מודעת

שינוי גודל גופנים

תודה שבחרת להצטרף לרשימת התפוצה אנה מלא/י את המייל שלך כאן:

קהילה יקרה,

הפעילות שלנו מבוססת על נדיבות הלב,
ניתן להצטרף למפגשים באופן חד פעמי,
וכן על בסיס גישה ל-30 יום למפגשים השונים. 

נשמח לראותך,
מיכל גורל
תודעה בריאה

המערכת מתחברת, זה יכול לקחת כמה שניות...

קהילה יקרה,

הפעילות שלנו מבוססת על נדיבות הלב,
ניתן להצטרף למפגשים באופן חד פעמי,
וכן על בסיס גישה ל-30 יום למפגשים השונים. 

נשמח לראותך,
מיכל גורל
תודעה בריאה

כיף שחזרת!

אין לך עדיין חשבון?

המערכת מתחברת, אנא המתינו...

קהילה יקרה,

הפעילות שלנו מבוססת על נדיבות הלב,
ניתן להצטרף למפגשים באופן חד פעמי,
וכן על בסיס גישה ל-30 יום למפגשים השונים. 

נשמח לראותך,
מיכל גורל
תודעה בריאה

קהילה יקרה,

הפעילות שלנו מבוססת על נדיבות הלב,
ניתן להצטרף למפגשים באופן חד פעמי,
וכן על בסיס גישה ל-30 יום למפגשים השונים. 

נשמח לראותך,
מיכל גורל
תודעה בריאה

הרשמה ללמה (שוב) אכלתי יותר מדי – מעבר מאכילה רגשית לתזונה מודעת

קהילה יקרה,

הפעילות שלנו מבוססת על נדיבות הלב,
ניתן להצטרף למפגשים באופן חד פעמי,
וכן על בסיס גישה ל-30 יום למפגשים השונים. 

נשמח לראותך,
מיכל גורל
תודעה בריאה

תכני הכנס הכנס חלק מאירועי תודעה בריאה ופתוחים לך לצפייה. לקבלת ניוזלטרים יעודיים לכנס הצטרפו כאן לכנס ללא תשלום נוסף

בועז עמיחי

כתוב את הכותרת כאן

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

כיף שחזרת!

אין לך עדיין חשבון?

כמה משלמים? אתם מחליטים!

ההרצאות הן חלק מפרוייקט "“תודעה בריאה” – מרחב מקוון למודעות חברתית והתפתחות אישית

המבוסס על רצון טוב למען הקהילה. הצטרפו לקהילה וקבלו גישה לכל תכני “תודעה בריאה” למשך 30 יום בעלות מינימלית של 50 שקלים ועד 200 שקלים. אנחנו נדאג לתוכן האיכותי ואתם תחליטו כמה לשלם.

*המרצים בכנס משתתפים בשכר סמלי, ובכל הרצאה תוכלו לתמוך בהם בנפרד ככל שתחפצו​

לחינוך מיני מיטיב.

לחינוך מיני מיטיב

ההצטרפות לכנס מעניקה לכם כניסה לכל מפגשי הכנס, ובנוסף לכך גישה לתודעה בריאה במשך 30 יום 

בועז עמיחי

כתוב את הכותרת כאן

ראשון בבוקר

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

הרשמה לשידור לייב

קישור לזום

תודה שנרשמת

תודה שנרשמת למפגש שלנו.
מצורף לינק לכניסה דרך אפליקציית זום:

קישור לזום