בכמה מילים פשוטות: על מצבי מתח וטראומה לפי שיטת ה-™SE

ספרית VOD פתוחה לחברי תודעה בריאה.

להתחברות או הרשמה לחצו כאן

על ההרצאה

שיטת ™SE – ®Somatic Experiencing הינה שיטת גוף-נפש שפותחה על-ידי ד”ר פיטר לוין, ד”ר לרפואה ביופיזית ופסיכולוגיה בעל שם עולמי שחיבר בין היתר את רב-המכר הבינלאומי “להעיר את הנמר”. שיטה זו מיושמת כיום בארץ וברחבי עולם.
השיטה פותחה בעקבות התבוננות בבעלי חיים (יונקים) בטבע. התבוננות זו הובילה להבנה שלמרות שבעלי החיים נתונים לאיום מתמיד על חייהם, הם כמעט אינם סובלים מסימפטומים של טראומה ולזיהוי של מנגנונים מולדים לוויסות ולשחרור האנרגיה ש”קופאת” במערכת העצבים בזמן האיום. מנגנונים אלו קיימים לא רק אצל בעלי החיים, אלא גם אצל האדם. השיטה מלמדת לזהות תחושות גופניות מטרידות שקשורות לאירוע הטראומטי, ומסייעת לשחרר באיטיות ובהדרגתיות את האנרגיה ש”קפאה” בגוף בשל האיום שבטראומה. שחרורה של האנרגיה מסייע לאדם להשיב לעצמו את הוויסות הגופני והנפשי, ולהשתחרר מהסבל שנגרם כתוצאה מנסיבות שהיו מחוץ לשליטתו.
השיטה מטפלת במהירות וביעילות בסימפטומים גופניים, רגשיים והתנהגותיים שמקורם במתח כרוני או אירוע טראומתי (תאונת דרכים, הליך רפואי, תקיפה) או בפוסט-טראומה. בין הסימפטומים שמזוהים עם טראומה ופוסט-טראומה נמנים: בעיות שינה, הבזקים (פלאשבקים) מטרידים, כאב כרוני, חרדה, תחושות של חוסר אונים, סימפטומים פסיכוסומטיים (שמקורם איננו בבעיה רפואית), בעיות בקשרים בין אישיים ודיכאון.

בהרצאה נתבונן מזווית שונה ומרתקת על מהותם מצבי מתח, לחץ ואירועים בעלי פוטנציאל טראומטי.
היא תכלול מגוון נושאים כדוגמת:
· מה הקשר בין הגוף שלנו למצבי מתח וטראומה שנחווים בעיקר כקושי פסיכולוגי?
· מה קורה בגוף שלנו (במערכת העצבים) כשאנו ניצבים בפני מצבים רוויי מתח?
· מהן תגובות ה”ברח”, הילחם” ו”קיפאון” (fight, flight, freeze) וכיצד ניתן לתעל אותן להתמודדות טובה יותר עם תסכול וכעסים בחיי היומיום?
· מה אנחנו יכולים ללמוד מבעלי-חיים על התמודדות טובה יותר עם מצבי מתח וטראומה?
· מהם “טריגרים” וכיצד הם משפיעים עלינו? (דברים שמעוררים אצלנו תגובה לא נעימה באופן אוטומטי ובלתי נשלט?)
· טראומה וזיכרון: מה ההבדל בין זיכרון מפורש וזיכרון מרומז ומדוע לפעמים אנחנו לא יודעים (או לא זוכרים) מה המקור לתחושה לא נוחה שמציפה אותנו בעת מפגש עם “טריגר” ספציפי?

תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך

It seems we can't find what you're looking for.
It seems we can't find what you're looking for.

בכמה מילים פשוטות: על מצבי מתח וטראומה לפי שיטת ה-™SE

תודה שבחרת להצטרף לרשימת התפוצה אנה מלא/י את המייל שלך כאן:

כתוב את הכותרת כאן

ראשון בבוקר

בועז עמיחי

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.