fbpx

תודעה בריאה

תודעה בריאה

קהילת מיינדפולנס, בריאות והתפתחות אישית

מה תמצאו בתודעה בריאה

“תודעה בריאה” מציע מגוון תכנים מטעם מדריכי מיינדפולנס, מורי מדיטציה, מומחים לבריאות הנפש ואנשי רוח במטרה לאחד כוחות וידע ולהביא את המענה הזה במהירות לכל מי שזקוק לו, בכל מצב ובכל מיקום שבו הוא נמצא.

“תודעה בריאה” מציע מגוון תכנים מטעם מדריכי מיינדפולנס, מורי מדיטציה, מומחים לבריאות הנפש ואנשי רוח במטרה לאחד כוחות וידע ולהביא את המענה הזה במהירות לכל מי שזקוק לו, בכל מצב ובכל מיקום שבו הוא נמצא.

כנס פוקוסינג ב 6-11.9

פתוח לחברי תודעה בריאה

פוקוסינג (התמקדות) הינה גישה וכלי לטיפול, למחקר, ליצירה ולכל פעולה אנושית מיטיבה. מטרת הפוקוסינג היא להחזיר תנועה לתהליכים שנעצרו ולרפא מקומות בתוכנו המבקשים התחדשות ושינוי באמצעות מיקוד תשומת לבנו בתחושות הגוף ובהבנת האופן בו גופנו חווה את הנושא בו בחרנו להתמקד. תהליך הפוקוסינג פותח על ידי פרופ’ יוג’ין ג’נדלין (אונ’ שיקגו) ויכול להתרחש בדו-שיח שבו המלווה מנחה את המתמקד, כמו גם בקבוצה או כתרגול יחידני. הפוקוסינג משחרר אותנו לנוע הלאה בחיינו ומאפשר ל”יותר שבנו” להתבהר, להתנסח ולבוא לידי ביטוי.

מה הכנס כולל?

פאנל משלום פנימי לשלום חיצוני עם מורים בכירים מהעולם

Interaction first פאנל עם מורים מהארץ

הרצאות וסדנאות עם מעל ל20 מורות ומורים מהבכירים בארץ

סשנים אישיים של התמקדות עם מתמקדים מוסמכים

גישה חופשית ל-30 יום לתכני תודעה בריאה

לוח שידורים בלייב

מדיטציה מונחית עם בועז עמיחי – תרגול שמשלב
הכרה בטוב, רוגע ושקט, התבוננות ומטא (אהבה)

מדיטציה מונחית עם מיכל גורל – תרגול בוקר יומי
שמשלב הודיה, מיקוד בנשימה, מפגש עם הרגשות (RAIN) וחמלה

מדיטציה בישיבה ובתנועה מודעת עם עמית עזז – ישיבה של כ-20 והמשך תרגול בתנועה עדינה ומדיטטיבית.

מן המעמקים – מפגש דהרמה וחקירה על החופש לפעול עם כריסטופר טיטמוס

צ’י קונג עם אפרת אברהם – הצ’י קונג הוא הענף התנועתי של הרפואה הסינית ומטרתו להביא להזרמת אנרגיית החיים הפנימית. התרגול  פשוט יחסית, מהנה, קל ללימוד ומתאים לכל גיל.

מפגש שבועי עם נועה נחום – שיח ותרגול – אימון התודעה לערות, נוכחות ותבונה, טיפוח דרכי התבוננות ואיכויות מיטיבות.

7 מדרגות לתודעת אחדותמפגש שמאני עם תומר פיין לקראת השנה החדשה

יוגה עם לירז קינן ואקנין

מיינדפול יוגה עם שי בכר –  טיפוח תרגול מיינדפולנס דרך תנועה מודעת ותרגול יוגה

אמהות ותינוקות עם מליסה בר-אילן – שיחה לאמהות ולנשים בהריון על שילוב התרגול והאמהות.

המוח המספר סיפורים – מחשבות, פרשנות ומציאות בהיבט המוחי עם דר’ נועה אלבלדה

נוכחות בחגים – עם הגעת החגים, ניפגש למדיטציה בהנחיית ד”ר קרן צרפתי. המפגש ייערכו בזום ויציע חקירת הוויה, נוכחות ותודעה.

יוגה בחיי היומיום עם בועז יכין – סדרת מפגשי תרגול ושיחה על יוגה אישית. איך מתאימים תרגול יוגה אישי? איך נכון לעבוד עם הגוף והנשימה? איך יוצרים ומטפחים הרגלים שקשורים לתרגול? בכל מפגש נתרגל ונשוחח על שאלות אלו ועוד

להיות אי לעצמךשיחה שבועית עם סנדיה בר-קמה – “רוחניות חילונית” אצלך בסלון. 

ארונה יוגה עם ליה – ארונה יוגה היא דרך מרפאת של יוגה, מדיטציה, אנרגיה, קבלה ושחרור רגשי. לימודה מכוון להתעוררות אישית, ריפוי ושינוי. התרגול מתאים לכל גיל ויכול להתבצע גם מהכיסא או באופן מותאם אחר.

אי ירוק בים – להתמודד עם סרטן זו ריצה למרחקים ארוכים, מרתון ללא מועד סיום מוגדר.. אי-הוודאות מעוררת פחד, בנוסף לקושי וכאב פיזיים, תופעות לוואי לטיפולים, וישנה הטלטלה הפנימית… ברור לנו שהכל השתנה, ואיך בדיוק ממשיכים מכאן? מוזמנות ומוזמנים לקבוצת מיידנפולנס עבור המתמודדים עם מחלת הסרטן עם נעמי גרשטיין.

חמשת הכוחות: אמון, אנרגיה, מיינדפולנס, שקט פנימי ותבונה – בסדרת מפגשים זו עם סטיבן פולדר, נעמיק על חמשת הכוחות: אמון, אנרגיה, מיינדפולנס, שקט פנימי ותבונה. בשבוע זה נתעמק בחשיבותו של האמון.

* התרומות שלכם מיועדות לקיום הפלטפורמה האינטרנטית הזו. המורים תורמים מזמנם ורצונם ואינם מקבלים כל שכר. 

 אתר זה נבנה מתוך רצון לתמוך בכולנו, ונעשה בהתנדבות מלאה על-ידי מתנדבים מעמותת מיינדפולנס ישראל, מרכז מיינדפולספייס וארגון רוטרי ישראל. מדי יום מתווספים מגוון תכנים חדשים, מורי מדיטציה, שיעורי מיינדפולנס, סרטונים מוקלטים, שיחות עם פסיכולוגים ועוד. אתם מוזמנים להצטרף וליהנות מהתכנים ומי שמעוניין יכול גם להצטרף לעשייה.

ארגון רוטרי פועל בכל העולם עבור הקהילה ועתה בשעת משבר קשה זה של מגפה עולמית ארגון רוטרי על חבריו וחברותיו תומכים בפרויקט.

מאגר שיעורים ושיחות
מוקלטות לשירותכם

סרטונים של מאות תכנים שכבר הועברו באתר ונגישים לקהילה. מגוון עשיר: עם דגש על תחום המיינדפולנס והמדיטציה, לצד תכנים משיקים מעולמות שונים.

בין הגירוי לתגובה קיים מרווח

ושם נמצא הכח שלך, החופש והיכולת לבחור

– ויקטור פרנקל –

מה זה מיינדפולנס?​

מיינדפולנס היא שיטה מעשית  לטיפוח תודעה בריאה, הפגת מתחים ושחרור פנימי. אנו לומדים כיצד להיות נוכחים בהווה  ולהפחית תגובתיות, דאגות, חרדות, כעסים ושיפוטיות. התרגול עוזר לנו לעצור מחשבות לא מיטיבות, לשים לב מה קורה בתוכנו ומסביבנו, להרפות מהעוצמה הרגשית, ובכך לבחור ולהגיב למה שקורה ממקום שקט וצלול.  מדובר בתרגול מנטלי שנחקר מדעית – והוא מאפשר לנו להגיע לרמות גבוהות יותר של שמחה, נינוחות, בריאות וחוסן נפשי. זוהי דרך מעשית ופשוטה ללמידה שניתן לתרגל אחר-כך בעצמנו מכל מקום. תרגול המיינדפולנס מבוסס על כך שהמוח שלנו הינו גמיש ובר-שינוי. כשאנחנו מתרגלים מיינדפולנס, אנו בעצם כמו באימון בחדר-הכושר של התודעה- משפיעים הן על מבנה המוח והן על האופן שבו הוא פועל ומגיב למציאות. 

במהלך התרגול אנו לומדים 3 מיומנויות חשובות:

לעצור – לעצור את המחשבות שעוסקות לרוב בעתיד ובעבר או ממה אנו לא מרוצים 

לשים לב – לשים לב לתחושות, רגשות, מחשבות ודחפים שבתוכנו, ולמה שקורה סביבנו

לבחור – לבחור מתוך מודעות וחיבור למה שחשוב לנו 

כאשר אנו לומדים מיומנויות אלו אנו בעצם לומדים כיצד לפגוש את החיים שלנו על כל מה שהם מביאים ממקום יותר נוכח ויציב.  

התרגול עוזר לנו להתמודד עם חרדה, דיכאון, פחד, כעס ושיפוטיות – מאחר שאנו לומדים להתייחס לרגשות אלו באופן מיטיב ומוחזק מצד אחד, ומצד שני להיות פחות תגובתיים. ללמוד להגיב מתוך בחירה, ולהפסיק דפוסים לא מיטיבים כמו מחשבות רומינטיביות שחוזרות על עצמן שוב ושוב. 

תרגול המיינדפולנס תומך במערכת החיסונית שלנו​

מערכת החיסון היא המערכת הגופנית שמגנה עלינו מפני מחלות שונות. התפקיד שלה הינו לשמור עלינו מפולשים חיצוניים ומגורמים פנימיים. בשנים האחרונות מדענים חוקרים את הקשר בין מתח למערכת החיסון, ומצאו שבמצבי מתח כרוני מתמשך התפקוד של מערכת החיסון יורד והיא בעצם נפגעת.  הסיבה לכך היא שהגוף זקוק להרבה מאוד משאבים במצבי לחץ, ואז הוא בעצם מנתב את האנרגיה ממערכות חיוניות אחרות (מערכת העיכול, רבייה, חיסון ועוד) לטובת ההתמודדות עם המתח המתמשך. 

לכן חשוב להבין מהו מתח מתמשך והאם ניתן להפחית אותו.

ב 2010 התפרסם מחקר בכתב העת Science שכותרתו היתה “תודעה נודדת היא תודעה לא מאושרת”. המחקר הראה שאצל מרבית האנשים המחשבות נודדות 50% מהזמן בלי קשר למה שהם עושים באותו רגע. גילו שיש קשר מובהק בין רמת האושר והשקט הנפשי לנדידת מחשבות, כך שאנשים הכי מאושרים כשהמחשבות שלהם לא נודדות; ולהפך- מתח מתמשך מתחזק כתוצאה מנדידת מחשבות. 
תרגול מיינדפולנס מאמן אותנו בהפניית הקשב אל הכאן ועכשיו, במקום להעמיק בנדידת המחשבות. רוב הלחץ והמתח המתמשך שבני אדם בחברה המערבית סובלים ממנו נובע מהעיסוק האין-סופי בדברים מטרידים, מפחידים ומסוכנים, שלרוב לא מתרחשים. וכך, דרך תרגול המיינדפולנס אנו לומדים להרפות מהמתח והדאגות ומשפרים את יכולת ההתמודדות הנפשית שלנו עם מצוקות היום-יום. תרגול זה, המשפיע על המוח ועל הגוף, נמצא תומך במערכת החיסונית ובתהליכי ריפוי טבעיים.

תרגול מיינדפולנס

רוצים ללמוד ולתרגל? לא צריך לצאת מהבית כדי ללמוד לטפח תודעה בריאה…
אנו מעבירים מדיטציות מונחות, מפגשים אינטרנטים עם בכירי המורים בארץ, אפשרות לשאלות ותשובות וחוברת תרגול לתרגול אישי

טיך נהאט האן
“לחשוב במונחים של פסימיות או אופטימיות מפשט את האמת.
האתגר הוא לראות את המציאות כפי שהיא”
-טיך נהאת האן-

מפיקי תודעה בריאה

ענת קליין
יור׳ רוטרי היפר לייף, קיסריה חוף - הכרמל

מיכל גורל

שיר לוי
תפעול הפרוייקט

Cart Item Removed. Undo
  • No products in the cart.

כיף שחזרת!

אין לך עדיין חשבון?

קהילה יקרה,

מוזמנותים להצטרף לקהילת תודעה בריאה.
כל הפעילות שלנו מבוססת על נדיבות הלב,
וניתן להרשם הן לשיחות חד פעמיות
והן במנוי ל-30 יום לפי בחירתכןם
נשמח לראותכןם
מיכל גורל
תודעה בריאה

הצטרפו לתודעה בריאה

המרחב מבוסס על רצון טוב, כך שעלות ההרשמה לתודעה בריאה הינה לפי רצונכם ויכולתכם למימון ההוצאות ותפעול המרחב

המערכת מתחברת באמעות פייסבוק, זה יכול לקחת כמה שניות...

קהילה יקרה,

מוזמנותים להצטרף לקהילת תודעה בריאה.
כל הפעילות שלנו מבוססת על נדיבות הלב,
וניתן להרשם הן לשיחות חד פעמיות
והן במנוי ל-30 יום לפי בחירתכןם
נשמח לראותכןם
מיכל גורל
תודעה בריאה

הצטרפו לתודעה בריאה

המרחב מבוסס על רצון טוב, כך שעלות ההרשמה לתודעה בריאה הינה לפי רצונכם ויכולתכם למימון ההוצאות ותפעול המרחב

המערכת מתחברת באמצעות פייסבוק, אנא המתינו...

קהילה יקרה,

מוזמנותים להצטרף לקהילת תודעה בריאה.
כל הפעילות שלנו מבוססת על נדיבות הלב,
וניתן להרשם הן לשיחות חד פעמיות
והן במנוי ל-30 יום לפי בחירתכןם
נשמח לראותכןם
מיכל גורל
תודעה בריאה

הצטרפו לתודעה בריאה

המרחב מבוסס על רצון טוב, כך שעלות ההרשמה לתודעה בריאה הינה לפי רצונכם ויכולתכם למימון ההוצאות ותפעול המרחב

הכנס לחינוך מיני ומניעת אלימות הינו חלק מאירועי תודעה בריאה ופתוח לך לצפייה. לקבלת ניוזלטרים יעודיים לכנס הצטרפו כאן לכנס ללא תשלום נוסף

בועז עמיחי

ראשון בבוקר

כתוב את הכותרת כאן

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

הרשמה לשידור לייב

קישור לזום

תודה שנרשמת

תודה שנרשמת למפגש שלנו.
מצורף לינק לכניסה דרך אפליקציית זום:

קישור לזום