fbpx

תודעה בריאה

מיינדפולנס, בריאות והתפתחות אישית

תקופה של אי ודאות ושינוי

תרגולי מיינדפולנס ותנועה, תזונה מיטיבה ואוזן קשבת יכולים לעזור בהפגת מתחים ולחצים. המרחב האינטרנטי שלפניכם נועד כדי לחבר בין אנשים, ידע ורוח ויחד להתפתח בתקופה זו.

"תודעה בריאה" מציע מגוון תכנים מטעם מדריכי מיינדפולנס, מורי מדיטציה, מומחים לבריאות הנפש ואנשי רוח במטרה לאחד כוחות וידע ולהביא את המענה הזה במהירות לכל מי שזקוק לו, בכל מצב ובכל מיקום שבו הוא נמצא.

מלמדים איתנו

סטיבן פולדר
לילה קמחי
כריסטופר טיטמוס
סנדיה בר קמה
מורה מארחת | מיכל גורל

לוח שידורים בלייב

מדיטציה מונחית עם בועז עמיחי – תרגול שמשלב
הכרה בטוב, רוגע ושקט, התבוננות ומטא (אהבה)

מדיטציה מונחית עם מיכל גורל – תרגול בוקר יומי
שמשלב הודיה, מיקוד בנשימה, מפגש עם הרגשות (RAIN) וחמלה

מדיטציה בישיבה ובתנועה מודעת עם עמית עזז – ישיבה של כ-20 והמשך תרגול בתנועה עדינה ומדיטטיבית.

תרגול מיינדפולנס לבני נוער עם מיה לזר שלם – הזדמנות יחודית לבני נוער לתרגל ביחד את עולם המיינדפולנס

השופט הפנימי וחמלה עצמית – כולנו מכירים מקרוב את הקול הפנימי ששופט ומבקר אותנו, לעיתים באכזריות, על מי שאנחנו ועל המעשים שלנו, ובכך עשוי למנוע מאיתנו להגשים את הרעיונות והחלומות שלנו. במפגש השבוע עם יעל קונטי נלמד להכיר את הקול הזה ולעבוד איתו כך שהוא ישרת אותנו מבלי לצמצם אותנו.

קורס מיינדפולנס להפחת לחצים עם מיכל גורל – סדרה של שמונה מפגשים בהם נלמד על מערכת היחסים שלנו עם עצמנו ועם המציאות, ונתרגל אותה: איך משתחררים משליטת המחשבות והרגשות בנו? איך מפנימים עמדת הסתכלות חומלת ובלתי-שיפוטית? ועוד.

חמלה- לפגוש את החיים ברכות – במפגש זה עם מיכל גורל נעמיק לתוך עולם החמלה לעצמנו ואחרים. מה לעשות כשאנו פוגשים כאב, בדידות, או חוויה של אי-הצלחה? מה יאפשר לנו לעבור ממרחב של האשמה וביקורת למרחב של חיבור וחמלה?

התמקדות חברתית – להיות בקשר עם עצמי ואחרים עם יהודית פירסט – בכלים פשוטים ובטכניקה עוצמתית ועדינה נלמד איך להשתחרר ממערכות יחסים לא מיטיבות, להרגיש בנוח באינטראקציות חברתיות, ולקבל כל מפגש בין-אישי כהזדמנות לגילוי, עיבוד וצמיחה.

מדיטציית בוקר עם עומרי קומאי

תודעה בהירה ופעולה נכונה – אמון, מחוייבות וטוב לב רדיקלי כמשנים עולם פנימי וחיצוני – כשהלב בהיר ופתוח המעשים הנובעים ממנו יתנו פירות מתוקים בעולם. מה הקשר בין עולמנו הפנימי והחיצוני?
כל מעשה שלנו משפיע, גם אם אנחנו לא מודעים לכך.
תרגול מיינדפולנס ופיתוח וטיפוח האיכויות המיטיבות החיות בנו, יוצרים אקלים פנימי מיטיב שעוזר לנו לצלוח את סערות החיים ומשפיעים ישירות על "העולם שם בחוץ".
את כל אלה ועוד נחקור ונלמד יחד במפגש עם לילה קמחי.

ארונה יוגה עם ליה – ארונה יוגה היא דרך מרפאת של יוגה, מדיטציה, אנרגיה, קבלה ושחרור רגשי. לימודה מכוון להתעוררות אישית, ריפוי ושינוי. התרגול מתאים לכל גיל ויכול להתבצע גם מהכיסא או באופן מותאם אחר.

ארבעת האמיתות הנאצלות – שערים לשינוי ולשחרור – בסדרת מפגשים זו עם סטיבן פולדר, נלמד מדוע אנחנו סובלים, וכיצד לבצע את השינוי לחיים של אושר, שלווה וחירות פנימית. נלמד זאת דרך מדיטציות מונחות, שיחה ודיון. השבוע נדבר על הדרך המתומנת: המסע והתרגול.

מפגש שבועי עם נועה נחום – שיח ותרגול – אימון התודעה לערות, נוכחות ותבונה, טיפוח דרכי התבוננות ואיכויות מיטיבות.

קורס מיינדפולנס להפחת לחצים עם מיכל גורל – סדרה של שמונה מפגשים בהם נלמד על מערכת היחסים שלנו עם עצמנו ועם המציאות, ונתרגל אותה: איך משתחררים משליטת המחשבות והרגשות בנו? איך מפנימים עמדת הסתכלות חומלת ובלתי-שיפוטית? ועוד.

מיינדפול יוגה עם שי בכר ומיכל גורל – טיפוח תרגול מיינדפולנס דרך תנועה מודעת ותרגול יוגה

אמהות ותינוקות עם מליסה בר-אילן – הרבה אמהות מספרות שמאז שהן הפכו לאמהות לא יוצא להן לתרגל. נכון, אין אותם התנאים כמו פעם, ועם זאת מתאפשר תרגול אחר, של ביחד. אז איך אפשר לשלב את התרגול והאמהות ביחד?

* התרומות שלכם מיועדות לקיום הפלטפורמה האינטרנטית הזו. המורים תורמים מזמנם ורצונם ואינם מקבלים כל שכר. 

 אתר זה נבנה מתוך רצון לתמוך בכולנו, ונעשה בהתנדבות מלאה על-ידי מתנדבים מעמותת מיינדפולנס ישראל, מרכז מיינדפולספייס וארגון רוטרי ישראל. מדי יום מתווספים מגוון תכנים חדשים, מורי מדיטציה, שיעורי מיינדפולנס, סרטונים מוקלטים, שיחות עם פסיכולוגים ועוד. אתם מוזמנים להצטרף וליהנות מהתכנים ומי שמעוניין יכול גם להצטרף לעשייה.

ארגון רוטרי פועל בכל העולם עבור הקהילה ועתה בשעת משבר קשה זה של מגפה עולמית ארגון רוטרי על חבריו וחברותיו תומכים בפרויקט.

רוצים ללמוד, לתרגל ולהתפתח?

בין הגירוי לתגובה קיים מרווח

ושם נמצא הכח שלך, החופש והיכולת לבחור

– ויקטור פרנקל –

מה זה מיינדפולנס?​

מיינדפולנס היא שיטה מעשית  לטיפוח תודעה בריאה, הפגת מתחים ושחרור פנימי. אנו לומדים כיצד להיות נוכחים בהווה  ולהפחית תגובתיות, דאגות, חרדות, כעסים ושיפוטיות. התרגול עוזר לנו לעצור מחשבות לא מיטיבות, לשים לב מה קורה בתוכנו ומסביבנו, להרפות מהעוצמה הרגשית, ובכך לבחור ולהגיב למה שקורה ממקום שקט וצלול.  מדובר בתרגול מנטלי שנחקר מדעית – והוא מאפשר לנו להגיע לרמות גבוהות יותר של שמחה, נינוחות, בריאות וחוסן נפשי. זוהי דרך מעשית ופשוטה ללמידה שניתן לתרגל אחר-כך בעצמנו מכל מקום. תרגול המיינדפולנס מבוסס על כך שהמוח שלנו הינו גמיש ובר-שינוי. כשאנחנו מתרגלים מיינדפולנס, אנו בעצם כמו באימון בחדר-הכושר של התודעה- משפיעים הן על מבנה המוח והן על האופן שבו הוא פועל ומגיב למציאות. 

במהלך התרגול אנו לומדים 3 מיומנויות חשובות:

לעצור – לעצור את המחשבות שעוסקות לרוב בעתיד ובעבר או ממה אנו לא מרוצים 

לשים לב – לשים לב לתחושות, רגשות, מחשבות ודחפים שבתוכנו, ולמה שקורה סביבנו

לבחור – לבחור מתוך מודעות וחיבור למה שחשוב לנו 

כאשר אנו לומדים מיומנויות אלו אנו בעצם לומדים כיצד לפגוש את החיים שלנו על כל מה שהם מביאים ממקום יותר נוכח ויציב.  

התרגול עוזר לנו להתמודד עם חרדה, דיכאון, פחד, כעס ושיפוטיות – מאחר שאנו לומדים להתייחס לרגשות אלו באופן מיטיב ומוחזק מצד אחד, ומצד שני להיות פחות תגובתיים. ללמוד להגיב מתוך בחירה, ולהפסיק דפוסים לא מיטיבים כמו מחשבות רומינטיביות שחוזרות על עצמן שוב ושוב. 

תרגול המיינדפולנס תומך במערכת החיסונית שלנו​

מערכת החיסון היא המערכת הגופנית שמגנה עלינו מפני מחלות שונות. התפקיד שלה הינו לשמור עלינו מפולשים חיצוניים ומגורמים פנימיים. בשנים האחרונות מדענים חוקרים את הקשר בין מתח למערכת החיסון, ומצאו שבמצבי מתח כרוני מתמשך התפקוד של מערכת החיסון יורד והיא בעצם נפגעת.  הסיבה לכך היא שהגוף זקוק להרבה מאוד משאבים במצבי לחץ, ואז הוא בעצם מנתב את האנרגיה ממערכות חיוניות אחרות (מערכת העיכול, רבייה, חיסון ועוד) לטובת ההתמודדות עם המתח המתמשך. 

לכן חשוב להבין מהו מתח מתמשך והאם ניתן להפחית אותו.

ב 2010 התפרסם מחקר בכתב העת Science שכותרתו היתה "תודעה נודדת היא תודעה לא מאושרת". המחקר הראה שאצל מרבית האנשים המחשבות נודדות 50% מהזמן בלי קשר למה שהם עושים באותו רגע. גילו שיש קשר מובהק בין רמת האושר והשקט הנפשי לנדידת מחשבות, כך שאנשים הכי מאושרים כשהמחשבות שלהם לא נודדות; ולהפך- מתח מתמשך מתחזק כתוצאה מנדידת מחשבות. 
תרגול מיינדפולנס מאמן אותנו בהפניית הקשב אל הכאן ועכשיו, במקום להעמיק בנדידת המחשבות. רוב הלחץ והמתח המתמשך שבני אדם בחברה המערבית סובלים ממנו נובע מהעיסוק האין-סופי בדברים מטרידים, מפחידים ומסוכנים, שלרוב לא מתרחשים. וכך, דרך תרגול המיינדפולנס אנו לומדים להרפות מהמתח והדאגות ומשפרים את יכולת ההתמודדות הנפשית שלנו עם מצוקות היום-יום. תרגול זה, המשפיע על המוח ועל הגוף, נמצא תומך במערכת החיסונית ובתהליכי ריפוי טבעיים.

תרגול מיינדפולנס

רוצים ללמוד ולתרגל? לא צריך לצאת מהבית כדי ללמוד לטפח תודעה בריאה…
אנו מעבירים מדיטציות מונחות, מפגשים אינטרנטים עם בכירי המורים בארץ, אפשרות לשאלות ותשובות וחוברת תרגול לתרגול אישי

טיך נהאט האן
"לחשוב במונחים של פסימיות או אופטימיות מפשט את האמת.
האתגר הוא לראות את המציאות כפי שהיא"
-טיך נהאת האן-

כיף שחזרת!

אין לך עדיין חשבון?

קהילה יקרה,

תודה רבה על השתתפותכם ותמיכתכם עד כה בפרויקט תודעה בריאה. כדי להמשיך ולקיים את הפרויקט בנינו מודל תמיכה חדש:

אנו מפרידים בין הדאנה למורים והדאנה לאתר. הדאנה למורים תמשיך להיות כפי שהיה עד כה, והיא תועבר במלואה למורים. 

הדאנה לאתר תהיה מבוססת על דמי תשלום חודשיים שיעניקו גישה לכל הסרטונים שבאתר, ולשיחות בלייב.

התשלום המומלץ לתודעה בריאה הינו  בין 100-200 ש"ח – לפי מידת השימוש, יכולת ורצון.

למי שידו פחות משגת ישנה אפשרות לבחור סכום נמוך יותר בהתאם ליכולתכם.

מקווה שהמודל שבחרנו יטיב עם כולם, יאפשר הן את ההשתתפות בשיחות השונות והמדיטציות, והן את המשך קיום הפרויקט.

בכל שאלה ושאלה,
אפשר לפנות אלינו
ונשמח להיות לעזר
רק טוב,
מיכל
תודעה בריאה

 

הצטרפו לתודעה בריאה

המחרב מבוסס על רצון טוב, כך שעלות ההרשמה לתודעה בריאה הינה לפי רצונכם ויכולתכם למימון ההוצאות ותפעול המרחב

מתחבר באמעות פייסבוק... זה יכול לקחת כמה שניות :)

קהילה יקרה,

תודה רבה על השתתפותכם ותמיכתכם עד כה בפרויקט תודעה בריאה. כדי להמשיך ולקיים את הפרויקט בנינו מודל תמיכה חדש:

אנו מפרידים בין הדאנה למורים והדאנה לאתר. הדאנה למורים תמשיך להיות כפי שהיה עד כה, והיא תועבר במלואה למורים. 

הדאנה לאתר תהיה מבוססת על דמי תשלום חודשיים שיעניקו גישה לכל הסרטונים שבאתר, ולשיחות בלייב.

התשלום המומלץ לתודעה בריאה הינו  בין 100-200 ש"ח – לפי מידת השימוש, יכולת ורצון.

למי שידו פחות משגת ישנה אפשרות לבחור סכום נמוך יותר בהתאם ליכולתכם.

מקווה שהמודל שבחרנו יטיב עם כולם, יאפשר הן את ההשתתפות בשיחות השונות והמדיטציות, והן את המשך קיום הפרויקט.

בכל שאלה ושאלה,
אפשר לפנות אלינו
ונשמח להיות לעזר
רק טוב,
מיכל
תודעה בריאה

 

הצטרפו לתודעה בריאה

המחרב מבוסס על רצון טוב, כך שעלות ההרשמה לתודעה בריאה הינה לפי רצונכם ויכולתכם למימון ההוצאות ותפעול המרחב

קהילה יקרה,

תודה רבה על השתתפותכם ותמיכתכם עד כה בפרויקט תודעה בריאה. כדי להמשיך ולקיים את הפרויקט בנינו מודל תמיכה חדש:

אנו מפרידים בין הדאנה למורים והדאנה לאתר. הדאנה למורים תמשיך להיות כפי שהיה עד כה, והיא תועבר במלואה למורים. 

הדאנה לאתר תהיה מבוססת על דמי תשלום חודשיים שיעניקו גישה לכל הסרטונים שבאתר, ולשיחות בלייב.

התשלום המומלץ לתודעה בריאה הינו  בין 100-200 ש"ח – לפי מידת השימוש, יכולת ורצון.

למי שידו פחות משגת ישנה אפשרות לבחור סכום נמוך יותר בהתאם ליכולתכם.

מקווה שהמודל שבחרנו יטיב עם כולם, יאפשר הן את ההשתתפות בשיחות השונות והמדיטציות, והן את המשך קיום הפרויקט.

בכל שאלה ושאלה,
אפשר לפנות אלינו
ונשמח להיות לעזר
רק טוב,
מיכל
תודעה בריאה

 

הצטרפו לתודעה בריאה

המחרב מבוסס על רצון טוב, כך שעלות ההרשמה לתודעה בריאה הינה לפי רצונכם ויכולתכם למימון ההוצאות ותפעול המרחב

הרשמה לשידור לייב

קישור לזום

תודה שנרשמת

תודה שנרשמת למפגש שלנו.
מצורף לינק לכניסה דרך אפליקציית זום:

קישור לזום