תודעה בריאה

מיינדפולנס, בריאות והתפתחות אישית

תקופה של אי ודאות ושינוי

תרגולי מיינדפולנס ותנועה, תזונה מיטיבה ואוזן קשבת יכולים לעזור בהפגת מתחים ולחצים. המרחב האינטרנטי שלפניכם נועד כדי לחבר בין אנשים, ידע ורוח ויחד להתפתח בתקופה זו.

"תודעה בריאה" מציע מגוון תכנים מטעם מדריכי מיינדפולנס, מורי מדיטציה, מומחים לבריאות הנפש ואנשי רוח במטרה לאחד כוחות וידע ולהביא את המענה הזה במהירות לכל מי שזקוק לו, בכל מצב ובכל מיקום שבו הוא נמצא.

במה נוכל לסייע לכם?

הרצאות ומדיטציית מיינדפולנס להתמודדות עם המתח

הרצאות ושיחות להתמודדות
עם המתח

הרצאות מוקלטות ושידורים בלייב שיעזרו לכם להתמודד באופן קל יותר עם רגשות מאתגרים, לחצים וקשיים ולחזק תודעה בריאה
מגוון מדיטציות מיינדפולנס מונחות משודרות בלייב ומקלטות מראש להפגת מתחים , שחרור והנאה

שיעורי מיינדפולנס חופשיים לכולם
דרך זום

התנדבות וקבלת תמיכה בזמן קורונה​ באמצעות מיינדפולנס

מגוון התנדבויות  לתמיכה בקהילה 
בתקופה זאת

מגוון קורסים בלייב ואון ליין 

סטיבן פולדר
לילה קמחי
כריסטופר טיטמוס
סנדיה בר קמה
מורה מארחת | מיכל גורל

לוח שידורים בלייב

מדיטציה מונחית עם בועז עמיחי- תרגול שמשלב
הכרה בטוב, רוגע ושקט, התבוננות  ומטא (אהבה)

 

מדיטציה מונחית עם מיכל גורל – תרגול בוקר יומי
שמשלב הודיה,מיקוד בנשימה, מפגש עם הרגשות (rain) וחמלה

מינדפול יוגה עם שי בכר ומיכל גורל – טיפוח תרגול מיינדפולנס דרך תנועה מודעת ותרגול יוגה

להבין את המנגנון, הלא אישי, שלוכד אותנו במעגלי הסְטְרֶס – תרגול ושיחת העשרה עם ערן הרפז על המתח בחיינו והיכולת להתמודד עימו.

ארבעת האמיתות הנאצלות – שערים לשינוי ולשחרור – מפגש שלישי מתוך שמונה בסדרת שיחות דהרמה עם ד"ר סטיבן פולדר על ארבעת האמיתות ויישומן בחיינו.

קורס מיינדפולנס להפחת לחצים עם מיכל גורל – סדרה של שמונה מפגשים בהם נלמד ונתרגל על מערכת היחסים שלנו עם עצמנו ועם המציאות. איך משתחררים משליטת המחשבות והרגשות בנו? איך מפנימים עמדת הסתכלות חומלת ובלתי-שיפוטית? ועוד.

 

הזדקנות בימי קורונה: להיות בקבוצת הסיכון – ולהיזכר במה שחשוב באמת – תרגול מיינדפולס ושיחה מחוץ לקופסא מפגש עם ערן הרפז במסגרת המפגשים חוכמת ההזדקנות – שיח, תרגול וחקירה

מיינדפולנס לאמהות ותינוקות עם מליסה בר-אילן

תודעת מתחיל (Beginner mind) – מפגש עם יעל קונטי שבו נחקור את אחת האיכויות המרכזיות בתרגול מיינדפולנס, הסקרנות, ואת האפשרות לגשת בתודעת מתחיל לחוויה שלנו.

מכאב לאהבה – טיפוח ידידות טובת לב – סדרה של שישה ריטריטים עם מיכל גורל. במפגש השני נעמיק במטא, טוב לב  – האיכות הזאת עוסקת בתרגול איכות הידידות בחיינו. כיצד אנו פוגשים קושי וכאב בחיינו? כיצד אנו מגיבים לאנשים סביבנו שמתמודדים עם קושי ואי הצלחה? מה קורה כשאנשים פועלים באופן שונה מאיתנו, ואולי אפילו פוגעים בנו? במפגש נכיר ונתרגל את האיכות של ידידות אוהבת, וכיצד היא רלוונטית לחיינו ? נכיר ונתסה במגוון מדיטציות והאופנים השונים שהן יכולות לתמוך בנו.

מדיטציית בוקר עם עומרי קומאי

ללמוד את התודעה – תרגול ושיח עם נועה נחום על התודעה והתרגול עצמו

איך עושים שינוי ומה יכול להשתנות באמת בחיינו? ארבעה מפגשים עם יואב אפטוביצר המחברים גישות שונות בין מזרח למערב מתורתה של ימימה דרך מדעי המוח ועד לבודהיזם והאי-שניות.

דבקות, דביקות והתמרה רדיקלית: נקודות ציון במסע שחרור התודעה עם שנטם זוהר

* התרומות שלכם מיועדות לקיום הפלטפורמה האינטרנטית הזו.  המורים תורמים מזמנם ורצונם ואינם מקבלים כל שכר. 

 אתר זה נבנה מתוך רצון לתמוך בכולנו, ונעשה בהתנדבות מלאה עלי ידי מתנדבים מעמותת מיינדפולנס ישראל,  מרכז מיינדפולספייס וארגון רוטרי ישראל. מדי יום מתווספים מגוון תכנים חדשים, מורי מדיטציה, שיעורי מיינדפולנס, סרטונים מוקלטים, שיחות עם פסיכולוגים ועוד. אתם מוזמנים להצטרף וליהנות מהתכנים ומי שמעוניין יכול גם להצטרף לעשייה.

ארגון רוטרי פועל בכל העולם עבור הקהילה ועתה בשעת משבר קשה זה של מגפה עולמית ארגון רוטרי על חבריו וחברותיו תומכים בפרויקט.

בין הגירוי לתגובה קיים מרווח

ושם נמצא הכח שלך, החופש והיכולת לבחור

– ויקטור פרנקל –

מה זה מיינדפולנס?

מיינדפולנס היא שיטה מעשית  לטיפוח תודעה בריאה, הפגת מתחים ושחרור פנימי.  אנו לומדים כיצד להיות נוכחים בהווה  ולהפחית תגובתיות,  דאגות , חרדות , כעסים ושיפוטיות . התרגול עוזר לנו לעצור מחשבות לא מיטיבות, לשים לב מה קורה בתוכנו ומסביבנו, להרפות מהעוצמה הרגשית, ובכך   לבחור ולהגיב למה שקורה ממקום שקט וצלול.  מדובר בתרגול מנטלי, שנחקר מדעית – והוא מאפשר לנו להגיע לרמות גבוהות יותר של שמחה, נינוחות , בריאות וחוסן נפשי.  זוהי דרך מעשית ופשוטה ללמידה שניתן לתרגל אחר כך בעצמנו מכל מקום. תרגול המיינדפולנס מבוסס על כך שהמוח שלנו הינו גמיש ובר – שינוי.  כשאנחנו מתרגלים מיינדפולנס, אנו בעצם כמו באימון בחדר הכושר של התודעה- משפיעים הן על מבנה המוח והן על האופן שבו הוא פועל ומגיב למציאות. 

במהלך התרגול אנו לומדים 3 מיומנויות חשובות:

לעצור – לעצור את המחשבות שעוסקות לרוב בעתיד ובעבר או במה אנו לא מרוצים 

לשים לב – לשים לב תחושות, רגשות, מחשבות ודחפים שבתוכנו, ולמה שקורה סביבנו

לבחור – לבחור מתוך בחירה, מודעות וחיבור למה שחשוב לנו 

כאשר אנו לומדים מיומנות זאת אנו בעצם לומדים כיצד לפגוש את החיים שלנו על כל מה שהם מביאים ממקום יותר נוכח ויציב.  

התרגול עוזר לנו להתמודד עם חרדה, דיכאון, פחד, כעס, שיפוטיות – מאחר שאנו לומדים להתייחס לרגשות אלו באופן מיטיב ומוחזק מצד אחד, ומצד שני להיות פחות תגובתיים. ללמוד להגיב מתוך בחירה, ולהפסיק דפוסים לא מיטיבים כמו מחשבות רומינטיביות שחוזרות על עצמן שוב ושוב. 

תרגול המיינדפולנס תומך במערכת החיסונית שלנו

מערכת החיסון היא המערכת הגופנית שמגנה עלינו מפני מחלות שונות. התפקיד שלה הינו לשמור עלינו מפולשים חיצוניים ומגורמים פנימיים. בשנים האחרונות מדענים חוקרים את הקשר בין מתח למערכת החיסון, ומצאו שבמצבי מתח כרוני מתמשך התפקוד של מערכת החיסו יורד והיא בעצם נפגעת.  הסיבה לכך היא שהגוף זקוק להרבה מאוד משאבים במצבי לחץ , ואז הוא בעצם מנטב את האנרגיה ממערכות חיוניות אחרות (מערכת העיכול רבייה, חיסון ועוד) לטובת ההתמודדות עם המתח המתמשך. 
 
לכן חשוב להבין מהו מתח מתמשך והאם ניתן להפחית אותו? 

ב 2010 התפרסם מחקר בכתב העת science שכותרתו הייתה "תודעה נודדת היא תודעה לא מאושרת".  המחקר הראה שאצל מרבית האנשים המחשבות נודדות 50% מהזמן בלי קשר למה שהם עושים באותו רגע. גילו שיש קשר מובהק בין רמת האושר ושקט נפשי לנדידת מחשבות, כך שאנשים הכי מאושרים כשהמחשבות שלהם לא נודדות. ולהפך, מתח מתמשך מתחזק כתוצאה מנדידת מחשבות. 
תרגול מיינדפולנס מאמן אותנו בהפניית הקשב אל הכאן ועכשיו, במקום להעמיק בנדידת המחשבות.  רוב הלחץ והמתח המתמשך שבני אדם  בחברה המערבית סובלים ממנו  נובע מהעיסוק האין סופי בדברים מטרידים, מפחידים ומסוכנים – שלרוב לא מתרחשים. וכך, דרך תרגול המיינדפולנס אנו לומדים להרפות מהמתח והדאגות ומשפרים את יכולת ההתמודדות הנפשית שלנו עם מצוקות היום יום.  תרגול זה שמשפיע על המוח ועל הגוף נמצא תומך במערכת החיסונית ובתהליכי ריפוי טבעיים.

תרגול מיינדפולנס

רוצים ללמוד ולתרגל? לא צריך לצאת מהבית כדי ללמוד לטפח תודעה בריאה…
אנו מעבירים מדיטציות מונחות, מפגשים אינטרנטים עם בכירי המורים בארץ, אפשרות לשאלות ותשובות וחוברת תרגול לתרגול אישי

טיך נהאט האן
"לחשוב במונחים של פסימיות או אופטימיות מפשט את האמת.
האתגר הוא לראות את המציאות כפי שהיא"
-טיך נהאת האן-
סגירת תפריט
×
×

עגלת קניות

כניסת חברים

אין לך עדיין חשבון?

הרשמה לשידור לייב

קישור לזום

תודה שנרשמת

תודה שנרשמת למפגש שלנו.
מצורף לינק לכניסה דרך אפליקציית זום:

קישור לזום