תודעה בריאה

תודעה בריאה

קהילת מיינדפולנס, בריאות והתפתחות אישית

קהילת מיינדפולנס, בריאות
והתפתחות אישית

“תודעה בריאה” מציע מגוון תכנים מטעם מדריכי מיינדפולנס, מורי מדיטציה, מומחים לבריאות הנפש ואנשי רוח במטרה לאחד כוחות וידע ולהביא את המענה הזה במהירות לכל מי שזקוק לו, בכל מצב ובכל מיקום שבו הוא נמצא.

“תודעה בריאה” מציע מגוון תכנים מטעם מדריכי מיינדפולנס, מורי מדיטציה, מומחים לבריאות הנפש ואנשי רוח במטרה לאחד כוחות וידע ולהביא את המענה הזה במהירות לכל מי שזקוק לו, בכל מצב ובכל מיקום שבו הוא נמצא.

Line 4 L

הכנס המקוון לחינוך מיני מיטיב

Line 4 R

בין מיניות בריאה למניעת פגיעה אצל ילדים, מתבגרות וצעירים

חינוך מיני מיטיב מכיל בתוכו את כל הפעולות שמטרתן לסייע לילדים, לבני נוער ולצעירים להיכנס אל שלב ההתבגרות והבגרות המינית שלהם ממקום חיובי, בריא, בטוח, שלם ומועצם. בשונה מחינוך מיני קלאסי – שמיועד בעיקר לבלום, לרסן ולהרתיע – החינוך המיני המיטיב שואף לעודד את המיניות כמרכיב חיובי בהוויית החיים, אבל לעשות זאת באופן ששומר על הבריאות הגופנית והנפשית של האדם ומקדם את כל היבטי ה-Well Being שלו ושל החברה שבתוכה הוא חי.

1

פאנלים מקצועיים על אלימות מינית , ודרכי מניעה, תגובה, טיפול וחקיקה

2

מגוון סדנאות להורים על איך לדבר עם ילדיהם על מיניות מיטיבה ומניעת פגיעה

3

להורים, אנשי חינוך ומטפלים: מידע חיוני על האתגרים הנפשיים, פיזיים, חברתיים ווירטואליים במציאות בני נוער כיום

4

כלים לטיפוח מודעות, הקשבה, יכולות תקשורת ומרכז שליטה פנימי בקרב בני נוער

5

גישה חופשית ל-30 יום לתכני תודעה בריאה

נובמבר 22 - נובמבר 28

24 נובמבר
בועז עמיחי
מדיטציה מונחית

בועז עמיחי

יום שלישי 6:15-7:15
הרשמה

מדיטציה מונחית עם בועז עמיחי – תרגול שמשלב הכרה בטוב, רוגע ושקט, התבוננות ומטא (אהבה). נתרגל יחדיו מדיטציה מונחית ובסיומה נקדיש מעט זמן לשיתוף.

24 נובמבר
WhatsApp Image 2020 04 16 at 12.15.24
מדיטציית מיינדפולנס וחמלה

מיכל גורל

יום שלישי 7:30-8:05
הרשמה

מדיטציה מונחית עם מיכל גורל – תרגול בוקר יומי
שמשלב הודיה, מיקוד בנשימה, מפגש עם הרגשות (RAIN) וחמלה

24 נובמבר
WhatsApp Image 2020 07 20 at 10.52.00
מדיטציה בישיבה ובתנועה מודעת

עמית עזז

יום שלישי 8:00-8:50
הרשמה

תרגול בוקר יומי המשלב ישיבה של כ-20 והמשך תרגול בתנועה עדינה ומדיטטיבית.

24 נובמבר
WhatsApp Image 2020 08 02 at 15.08.11
ארונה יוגה

ליה לייזר

יום שלישי 8:30-9:30
הרשמה

ארונה יוגה עם ליה – ארונה יוגה היא דרך מרפאת של יוגה, מדיטציה, אנרגיה, קבלה ושחרור רגשי. לימודה מכוון להתעוררות אישית, ריפוי ושינוי. התרגול מתאים לכל גיל ויכול להתבצע גם מהכיסא או באופן מותאם אחר.

24 נובמבר
stiven 1 e1587036929844
שערים לחיים חופשיים

ד"ר סטיבן פולדר

יום שלישי 19:30-21:00
הרשמה

חמשת הכוחות: אמון, אנרגיה, מיינדפולנס, שקט פנימי ותבונה – בסדרת מפגשים זו עם סטיבן פולדר, נעמיק על חמשת הכוחות: אמון, אנרגיה, מיינדפולנס, שקט פנימי ותבונה. בשבוע זה נתעמק בחשיבותו של האמון.

מדיטציה מונחית עם בועז עמיחי – תרגול שמשלב הכרה בטוב, רוגע ושקט, התבוננות ומטא (אהבה). נתרגל יחדיו מדיטציה מונחית ובסיומה נקדיש מעט זמן לשיתוף.

מדיטציה מונחית עם מיכל גורל – תרגול בוקר יומי
שמשלב הודיה, מיקוד בנשימה, מפגש עם הרגשות (RAIN) וחמלה

תרגול בוקר יומי המשלב ישיבה של כ-20 והמשך תרגול בתנועה עדינה ומדיטטיבית.

מיינדפול יוגה עם שי בכר –  טיפוח תרגול מיינדפולנס דרך תנועה מודעת ותרגול יוגה

אמהות ותינוקות עם מליסה בר-אילן – שיחה לאמהות ולנשים בהריון על שילוב התרגול והאמהות.

סדרת מפגשי תרגול ושיחה על יוגה אישית. איך מתאימים תרגול יוגה אישי? איך נכון לעבוד עם הגוף והנשימה? איך יוצרים ומטפחים הרגלים שקשורים לתרגול? בכל מפגש נתרגל ונשוחח על שאלות אלו ועוד

להיות אי לעצמךשיחה שבועית עם סנדיה בר-קמה – “רוחניות חילונית” אצלך בסלון. המפגש הוא חלק מקורס דיגיטלי הזמין לצפייה בזמנכן/ם החופשי.
שימו ♥ שבכדי להירשם לתוכנית, יש להיכנס דרך עמוד “מידע נוסף”.

להיות אי לעצמךשיחה שבועית עם סנדיה בר-קמה – “רוחניות חילונית” אצלך בסלון. המפגש הוא חלק מקורס דיגיטלי הזמין לצפייה בזמנכן/ם החופשי.

ארונה יוגה עם ליה – ארונה יוגה היא דרך מרפאת של יוגה, מדיטציה, אנרגיה, קבלה ושחרור רגשי. לימודה מכוון להתעוררות אישית, ריפוי ושינוי. התרגול מתאים לכל גיל ויכול להתבצע גם מהכיסא או באופן מותאם אחר.

חמשת הכוחות: אמון, אנרגיה, מיינדפולנס, שקט פנימי ותבונה – בסדרת מפגשים זו עם סטיבן פולדר, נעמיק על חמשת הכוחות: אמון, אנרגיה, מיינדפולנס, שקט פנימי ותבונה. בשבוע זה נתעמק בחשיבותו של האמון.

חמשת הכוחות: אמון, אנרגיה, מיינדפולנס, שקט פנימי ותבונה – בסדרת מפגשים זו עם סטיבן פולדר, נעמיק על חמשת הכוחות: אמון, אנרגיה, מיינדפולנס, שקט פנימי ותבונה. בשבוע זה נתעמק בחשיבותו של האמון.

צ’י קונג עם אפרת אברהם – הצ’י קונג הוא הענף התנועתי של הרפואה הסינית ומטרתו להביא להזרמת אנרגיית החיים הפנימית. התרגול  פשוט יחסית, מהנה, קל ללימוד ומתאים לכל גיל.

מפגש שבועי עם נועה נחום – שיח ותרגול – אימון התודעה לערות, נוכחות ותבונה, טיפוח דרכי התבוננות ואיכויות מיטיבות.

יוגה עם לירז קינן וקנין – התירגולים מתאימים לכל הרמות, נתחיל בתרגול יציבה של הגוף וחימום מפרקים נמשיך בתרגול אסנות-שהיה בתנוחות המסורתיות של היוגה בשילוב: הרפיה ,נשימה ,ריכוז . נסיים בפראניאמה – תרגילי נשימה לבריאות טובה ופיתוח ריכוז.

* התרומות שלכם מיועדות לקיום הפלטפורמה האינטרנטית הזו. המורים תורמים מזמנם ורצונם ואינם מקבלים כל שכר. 

 אתר זה נבנה מתוך רצון לתמוך בכולנו, ונעשה בהתנדבות מלאה על-ידי מתנדבים מעמותת מיינדפולנס ישראל, מרכז מיינדפולספייס וארגון רוטרי ישראל. מדי יום מתווספים מגוון תכנים חדשים, מורי מדיטציה, שיעורי מיינדפולנס, סרטונים מוקלטים, שיחות עם פסיכולוגים ועוד. אתם מוזמנים להצטרף וליהנות מהתכנים ומי שמעוניין יכול גם להצטרף לעשייה.

ארגון רוטרי פועל בכל העולם עבור הקהילה ועתה בשעת משבר קשה זה של מגפה עולמית ארגון רוטרי על חבריו וחברותיו תומכים בפרויקט.

מאגר שיעורים ושיחות
מוקלטות לשירותכם

סרטונים של מאות תכנים שכבר הועברו באתר ונגישים לקהילה. מגוון עשיר: עם דגש על תחום המיינדפולנס והמדיטציה, לצד תכנים משיקים מעולמות שונים.

pic

בין הגירוי לתגובה קיים מרווח

ושם נמצא הכח שלך, החופש והיכולת לבחור

– ויקטור פרנקל –

image Viktor Frankl

מה זה מיינדפולנס?​

מיינדפולנס היא שיטה מעשית  לטיפוח תודעה בריאה, הפגת מתחים ושחרור פנימי. אנו לומדים כיצד להיות נוכחים בהווה  ולהפחית תגובתיות, דאגות, חרדות, כעסים ושיפוטיות. התרגול עוזר לנו לעצור מחשבות לא מיטיבות, לשים לב מה קורה בתוכנו ומסביבנו, להרפות מהעוצמה הרגשית, ובכך לבחור ולהגיב למה שקורה ממקום שקט וצלול.  מדובר בתרגול מנטלי שנחקר מדעית – והוא מאפשר לנו להגיע לרמות גבוהות יותר של שמחה, נינוחות, בריאות וחוסן נפשי. זוהי דרך מעשית ופשוטה ללמידה שניתן לתרגל אחר-כך בעצמנו מכל מקום. תרגול המיינדפולנס מבוסס על כך שהמוח שלנו הינו גמיש ובר-שינוי. כשאנחנו מתרגלים מיינדפולנס, אנו בעצם כמו באימון בחדר-הכושר של התודעה- משפיעים הן על מבנה המוח והן על האופן שבו הוא פועל ומגיב למציאות. 

במהלך התרגול אנו לומדים 3 מיומנויות חשובות:

לעצור – לעצור את המחשבות שעוסקות לרוב בעתיד ובעבר או ממה אנו לא מרוצים 

לשים לב – לשים לב לתחושות, רגשות, מחשבות ודחפים שבתוכנו, ולמה שקורה סביבנו

לבחור – לבחור מתוך מודעות וחיבור למה שחשוב לנו 

כאשר אנו לומדים מיומנויות אלו אנו בעצם לומדים כיצד לפגוש את החיים שלנו על כל מה שהם מביאים ממקום יותר נוכח ויציב.  

התרגול עוזר לנו להתמודד עם חרדה, דיכאון, פחד, כעס ושיפוטיות – מאחר שאנו לומדים להתייחס לרגשות אלו באופן מיטיב ומוחזק מצד אחד, ומצד שני להיות פחות תגובתיים. ללמוד להגיב מתוך בחירה, ולהפסיק דפוסים לא מיטיבים כמו מחשבות רומינטיביות שחוזרות על עצמן שוב ושוב. 

תרגול המיינדפולנס תומך במערכת החיסונית שלנו​

מערכת החיסון היא המערכת הגופנית שמגנה עלינו מפני מחלות שונות. התפקיד שלה הינו לשמור עלינו מפולשים חיצוניים ומגורמים פנימיים. בשנים האחרונות מדענים חוקרים את הקשר בין מתח למערכת החיסון, ומצאו שבמצבי מתח כרוני מתמשך התפקוד של מערכת החיסון יורד והיא בעצם נפגעת.  הסיבה לכך היא שהגוף זקוק להרבה מאוד משאבים במצבי לחץ, ואז הוא בעצם מנתב את האנרגיה ממערכות חיוניות אחרות (מערכת העיכול, רבייה, חיסון ועוד) לטובת ההתמודדות עם המתח המתמשך. 

לכן חשוב להבין מהו מתח מתמשך והאם ניתן להפחית אותו.

ב 2010 התפרסם מחקר בכתב העת Science שכותרתו היתה “תודעה נודדת היא תודעה לא מאושרת”. המחקר הראה שאצל מרבית האנשים המחשבות נודדות 50% מהזמן בלי קשר למה שהם עושים באותו רגע. גילו שיש קשר מובהק בין רמת האושר והשקט הנפשי לנדידת מחשבות, כך שאנשים הכי מאושרים כשהמחשבות שלהם לא נודדות; ולהפך- מתח מתמשך מתחזק כתוצאה מנדידת מחשבות. 
תרגול מיינדפולנס מאמן אותנו בהפניית הקשב אל הכאן ועכשיו, במקום להעמיק בנדידת המחשבות. רוב הלחץ והמתח המתמשך שבני אדם בחברה המערבית סובלים ממנו נובע מהעיסוק האין-סופי בדברים מטרידים, מפחידים ומסוכנים, שלרוב לא מתרחשים. וכך, דרך תרגול המיינדפולנס אנו לומדים להרפות מהמתח והדאגות ומשפרים את יכולת ההתמודדות הנפשית שלנו עם מצוקות היום-יום. תרגול זה, המשפיע על המוח ועל הגוף, נמצא תומך במערכת החיסונית ובתהליכי ריפוי טבעיים.

תרגול מיינדפולנס

רוצים ללמוד ולתרגל? לא צריך לצאת מהבית כדי ללמוד לטפח תודעה בריאה…
אנו מעבירים מדיטציות מונחות, מפגשים אינטרנטים עם בכירי המורים בארץ, אפשרות לשאלות ותשובות וחוברת תרגול לתרגול אישי

טיך נהאט האן
“לחשוב במונחים של פסימיות או אופטימיות מפשט את האמת.
האתגר הוא לראות את המציאות כפי שהיא”
-טיך נהאת האן-

מפיקי תודעה בריאה

Group 4

ענת קליין
יור׳ רוטרי היפר לייף, קיסריה חוף - הכרמל

מיכל גורל

מיכל גורל

Group 3

שיר לוי
תפעול הפרוייקט

שינוי גודל גופנים

קהילה יקרה,

כל הפעילות שלנו מבוססת על נדיבות הלב,
ניתן להצטרף הן לפעילויות חד פעמיות,
והן לכל הפעילויות בתשלום אחד ל-30 יום גישה. 

נשמח לראותכןם,
מיכל גורל
תודעה בריאה

המערכת מתחברת, אנא המתינו...

בחרו סיסמא

קהילה יקרה,

כל הפעילות שלנו מבוססת על נדיבות הלב,
ניתן להצטרף הן לפעילויות חד פעמיות,
והן לכל הפעילויות בתשלום אחד ל-30 יום גישה. 

נשמח לראותכןם,
מיכל גורל
תודעה בריאה

כיף שחזרת!

אין לך עדיין חשבון?

קהילה יקרה,

כל הפעילות שלנו מבוססת על נדיבות הלב,
ניתן להצטרף הן לפעילויות חד פעמיות,
והן לכל הפעילויות בתשלום אחד ל-30 יום גישה. 

נשמח לראותכןם,
מיכל גורל
תודעה בריאה

המערכת מתחברת באמצעות פייסבוק, זה יכול לקחת כמה שניות...

קהילה יקרה,

כל הפעילות שלנו מבוססת על נדיבות הלב,
ניתן להצטרף הן לפעילויות חד פעמיות,
והן לכל הפעילויות בתשלום אחד ל-30 יום גישה. 

נשמח לראותכןם,
מיכל גורל
תודעה בריאה

הכנס לחינוך מיני ומניעת אלימות הינו חלק מאירועי תודעה בריאה ופתוח לך לצפייה. לקבלת ניוזלטרים יעודיים לכנס הצטרפו כאן לכנס ללא תשלום נוסף

בועז עמיחי

כתוב את הכותרת כאן

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

כיף שחזרת!

אין לך עדיין חשבון?

כמה משלמים? אתם מחליטים!

ההרצאות הן חלק מפרוייקט "“תודעה בריאה” – מרחב מקוון למודעות חברתית והתפתחות אישית

המבוסס על רצון טוב למען הקהילה. הצטרפו לקהילה וקבלו גישה לכל תכני “תודעה בריאה” למשך 30 יום בעלות מינימלית של 50 שקלים ועד 200 שקלים. אנחנו נדאג לתוכן האיכותי ואתם תחליטו כמה לשלם.

*המרצים בכנס משתתפים בשכר סמלי, ובכל הרצאה תוכלו לתמוך בהם בנפרד ככל שתחפצו​

לחינוך מיני מיטיב.

לחינוך מיני מיטיב

ההצטרפות לכנס מעניקה לכם כניסה לכל מפגשי הכנס, ובנוסף לכך גישה לתודעה בריאה במשך 30 יום 

בועז עמיחי

כתוב את הכותרת כאן

ראשון בבוקר

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

הרשמה לשידור לייב

קישור לזום

תודה שנרשמת

תודה שנרשמת למפגש שלנו.
מצורף לינק לכניסה דרך אפליקציית זום:

קישור לזום
Cart Item Removed. Undo
  • No products in the cart.