מיינדפולנס, מתח נפשי וחוסן נפשי

ספרית VOD פתוחה לחברי תודעה בריאה.

להתחברות או הרשמה לחצו כאן

על ההרצאה

שמי ניב אידלמן אני פסיכולוג קליני מומחה ובעל הכשרה כמדריך MBSR  Mindfulness) based stress reduction ) מטעם אוניברסיטת Bangor והמרכז הבינתחומי הרצליה. את שנות ההתמחות שלי כפסיכולוג קליני עברתי במרכז הרפואי שיבא במחלקה פסיכיאטרית ובמרפאה המתמחה ב-DBT (טיפול דיאלקטי התנהגותי).

בשנים האחרונות אני אחראי על תחום מיינדפולנס במרפאת שחף להפחתת מתח נפשי במרכז הרפואי שיבא. במסגרת עבודתי בבית החולים אני מפתח ומעביר קורסים וסדנאות מיינדפולנס לצוות בית החולים (רופאים, אחיות, מנהלים וצוותים טכניים), הכשרות למטפלים (מתחום בריאות הנפש) וקורסים למטופלי בית החולים. מסגרות נוספות בהן אני מלמד או לימדתי בעבר מיינדפולנס הן המרכז הבינתחומי בהרצליה, בית ספר לרפואה באוניברסיטת ת”א, משרד ראש הממשלה, צה”ל ועוד.

בנוסף לפיתוח והעברת קורסים והכשרות במיינדפולנס אני גם עוסק בפסיכותרפיה פרטנית ומטפל במגוון קשיים והפרעות ביניהן חרדה, דיכאון, התמודדות עם משברי חיים, קשיי הסתגלות, שחיקה, קשיי שינה, כאב כרוני ועוד. בטיפול אני משלב טכניקות מיינדפולנס עם עבודה קוגנטיבית התנהגותית (CBT) ודינמית.

מתח נפשי ומינדפולנס

מתח מצבי זה כמו בטבע, זברה באחו, נמר מגיע, ויש סטרס. מסתיים המרדף והיא תחזור לאיזון. בטבע זה מאוד קצר, חצי דקה- שתי דקות.  ולדבר הזה אין נזקים, כל עוד שהזברה לא נתפסה, היא תחזור לאיזון.

לבני אדם זה אחרת, שכן הזברה לא מתחילה לחשוב.  איך להזהר, לעשות משהו אחר וכו’. נגמר, היא חוזרת לאכול.

אנחנו יוצרים סטרס בעצמנו, לא צריך אריה ,דוב. מספיק שנחשוב עליהם. בחיים זה קורונה, מצב כלכלי, תנועה. אני יכול בכוח המחשבה להפעיל את זה שוב ושוב.

אפשר לקום בבוקר, לקרוא בעיתון שאחוזי הקורונה עלו, ומתחילםי לחשוב, מה יהיה, מה צריך. ובעצם מפעילים שוב ושוב את מערכות הסטרס בגוף. כך שלהבדיל מהטבע, ששם זה קצר ובריא, אנו בני האדם יכולים להיות במתח, ימים, שבועות , חודשים, שנים.

וכשזה מתמשך זה מייצר נזקים.  מה זה עושה?

סטרס זה תופעה רב מערכתית, שמשפיעה על הגוף שלנו. לאורך זמן, יכול ליצור כאבים כרוניים.

תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך

It seems we can't find what you're looking for.
It seems we can't find what you're looking for.

מיינדפולנס, מתח נפשי וחוסן נפשי

תודה שבחרת להצטרף לרשימת התפוצה אנה מלא/י את המייל שלך כאן:

כתוב את הכותרת כאן

ראשון בבוקר

בועז עמיחי

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.